11 March 2013

Dua Belas Hari Bersama Felina Vitamin C


Assalamualaikum semua..

Masuk hari ini dah dua belas hari aku mengambil makanan tambahan iaitu Felina pure marine collagen vitamin c (pmvc), so bersamaan 12 biji kapsul aku dah telan..heee.. so, aku nak share segala perubahan yang berlaku kat diri aku setelah dua belas hari aku makan pmvc ni.

Sebelum makan pmvc ni, aku buat research dulu tau! ececeh macam buat master pulak kan.. haha.. aku kaji dulu bahan2 yang ada dalam pmvc ni, aku google segala info pasal felina vitamin c ni, aku bace review2 orang yang dah pernah makan pmvc ni. so far aku jumpa yang positif jek, xjumpa lg yg negatif pasal produk ni. Aku pon study gak cmne nak kenal produk tiruan since sekarang ni banyak sangat produk tiruan kan, aku takut lah nanti lain yang jadi pulak kan.. so meh aku share kebaikan kandungan yang ada dalam fellina vitamin c ni..

KANDUNGAN UTAMA:

*
Kolagen marin - Sumber berkualiti premium yang mudah diserap badan, bertindak sebagai agen antipenuaan yang turut memelihara kekuatan tulang/sendi, kuku dan rambut serta mengekalkan keanjalan dan tekstur kulit agar kekal lembab, halus dan sihat bercahaya.

*
Glutathione - Mencerah, menyamaratakan tona kulit serta menyingkirkan toksin dan radikal bebas di dalam badan, seterusnya mengurangkan kedutan halus, noda2 hitam dan pigmentasi.*Vitamin C - membekalkan nutrisi untuk kesihatan tubuh secara keseluruhan, komponen penting untuk mengoptimakan peranan kolagen dan glutathione di dalam badan, memperbaiki, merawat dan membantu pertumbuhan sel2 baru lebih cepat selain menghapuskan masalah kulit kusam dan jerawat juga melambatkan proses penuaan pramatang.

*Ekstrak sitrus - mengandungi antioksidan yang menjauhi kerosakan sel kulit akibat pencemaran persekitaran, radikal bebas dan sinaran UV, mengurangi risiko kanser kulit, memudarkan parut, bersifat antibiotik dan antibakteria yang menghalang iritasi/jangkitan kulit.
Kombinasi bahan-bahan kandungan utama yang ada dalam pmvc ni memang akan berkesan dalam badan kita tau!

Sebelum ni, muka aku memang tak ada masalah sangat cuma ada biji-biji kolestrol di sekitar mata aku. Pernah dengar x biji kolestrol ni? kalau x pernah google la ye, hee.. selain tu, kulit muka aku kusam, tak bermaya dan tone warna muka pon x sekata..selain itu, kulit muka aku pun agak gelap, hee.. Ok, sekarang meh aku share kan pengalaman aku sepanjang makan felina pmvc ni.

Hari ke tiga : Biji2 kolestrol di muka mula mengecut. wah bangun tidur je bila pegang biji2 kolestrol ni terus rasa dah lain, dah makin kecut! wow..memang surprise sangat2 sebab selama ni memang susah betul nak cari produk yang boleh hilangkan biji2 kolestrol ni. selalunya pergi farmasi mesti mereka kata x tahu produk ape yang sesuai, sedih kan! 

Hari ke tujuh : bangun pagi, rase muka sangat lembut dan sangat best! perasaan dia macam baru lepas wat masker telur tu, selembut sutera..hahah.. then, aku pergi kelas macam biasa, kat kelas ade classmate tanya sekarang ni pakai produk apa? then aku gelak2 cakap pmvc.. tapi baru lagi lah.. pastu dia tanya lagi, nak tahu produk apa yang dah lama pakai? aku jawab, aku pakai pencuci muka tia amelia. then seorang lagi classmate cakap; aku pon pakai gak tia amelia tapi nape xmuka glowing macam dia.. see! muka aku nampak glowing..wink wink.. selama ni aku pakai tia amelia muka aku biasa2 jek, xde pon glowing2.. tapi baru jek makan pmvc ni 7 biji terus kawan tegur muka makin glowing. 

Hari ke sepuluh : Aku pergi cuti-cuti dengan BFF ke Genting. Jemah tegur muka aku nampak lain, wah! wink..wink.. dia cakap muka aku nampak glowing and kulit muka pun nampak makin cerah.. haha.. opkos lah aku rasa sangat happy sebab usaha aku berbaloi makan pmvc ni kan kan kan 

Hari ke dua belas : hari ni dah dua belas hari aku makan kapsul pmvc ni tau! selalunya pmvc ni akan bertindak balas dalam badan semasa tidur, so tiap kali bangun tidur mesti akan rasa perubahannya kan. pagi ni bangun tidur, aku rasa kulit kat tangan kaki dan seluruh badan dah mula rasa lembut tau.. ha jeng jeng jeng bestnye bila kulit kita rase selembut baby kan..hahaha...



ni gambar sebelum aku menggunakan produk felina pmvc. kulit muka aku kusam, xbermaya, gelap! 
haaaa perasan tak, bawah mata belah kiri ada biji2 kolestrol, kalau x jelas zoom la ye..hehe


yang ni selepas menagmalkan pmvc. ni gambar hari kesepuluh, masa aku pergi genting hari tu.
nampak kan muka aku glowing glowing gitu..ecececeh..
kulit muka pun dah bertambah cerah, hee

btw, kedua-dua gambar ni tak di edit langsung ye!
original..hee


ok, nanti aku share kan lagi pengalaman aku ye. Buat masa ni, aku rasa produk fellina memang berkesan dan sangat berbaloi untuk aku gunakannya. 



*p/s: meh la share pengalaman anda pakai fellina pure marine collagen vitamin c ni :)

No comments:

Post a Comment