29 April 2011

The Wedding of the Century~Putera William & Kate Middleton



Salam semua..





Hari ini adalah hari bersejah untuk Putera William & Kate Middleton, the wedding of the century.. Kate Middleton telah selamat menjadi isteri seorang putera waris yang ke-7 monarki pemerintahan Britain.  Kate akan menggunakan gelaran yg diberi kepada mendiang Puteri Diana suatu ketika dahulu iaitu Her Royal Highness The Princess Of Wales. 


Kate ni bukan calang2 orang k, die datang dr famili bangsawan dr Afrika tau. Kos perkahwinan mereka ni dianggarkan berjumlah GBP50juta (RM50 juta). Fuyyoooo, gile r kan..  Antara tetamu yang datang adalah terdiri daripada 40 keluarga diraja dr seluruh negara termasuk Yang di-Pertua Agong Mizan.




 Sedikit fakta mengenai perkahwinan diraja ini;


~ Penyanyi lagenda Sir Paul McCartney awal-awal lagi menawarkan diri bagi mengadakan persembahan pada satu majlis yang bakal diadakan bagi meraikan pasangan pengantin ini nanti.

http://www.great-britain.co.uk/world-heritage/westminster-abbey/Westminster-abbey.jpg 

~ Gereja Westminster Abbey akan menjadi tempat rasmi majlis perkahwinan mereka nanti.. gereja berkenaan juga telah menjadi saksi perkahwinan Puteri Diana dahulu.

~ Selesai majlis di gereja pasangan ini nantia kan berarak siap dengan kereta berkuda melalui bangunan parlimen di London sebelum menuju ke Istana Buckingham bagi acara rasmi yang dianjurkan oleh nenek penganti lelaki iaitu Ratu Elizabeth ke 2

~Dan disebelah malam pulak majlis tari menari ala sehati berdansa akan diadakan 
di Istana yang sama cuma kali ini majlis akan dianjurkan oleh Putera Charles



*p/s; teringin ni kawen cmni,hihi..



No comments:

Post a Comment