14 February 2012

Muffin Vanilla ♥

Salam semua..

Cuti sem aku dah nak berakhir, huwaaa malasnye nk balek u, ok!
haha.. mengade kn aku ni tp kisah ape..yg penting aku lebih suke duduk rumah sendiri, hehe..

ok, disebabkan aku yg terlebih rajin mlm td..so aku ape lg tunjuk la skill aku yg terhebat ni, jeng3.. jd masterchef! haha.. ok, sila jgn terkejut sbb aku mmg suke duduk dapur buat kek.
Mlm td aku sempat buat 2 jenis muffin, muffin vanilla and muffin coklat. aku bg resepi muffin vanilla ni dulu tau, dekat entry yg lain aku bg resepi muffin coklat plak.


Bahan-bahan ( 2 dozen muffin )

  • 8 tbsp mentega, dicairkan
  • 4 cawan tepung
  • 2 cawan gula
  • 2 cawan susu segar
  • 4 tbsp baking powder
  • 1 tsp garam
  • 2 biji telur
  • 1 tbsp esen vanilla

Cara-cara

  1. Gaulkan kesemua bahan hingga sebati.
  2. Isikan adunan tadi kedalam bekas muffin.
  3. Bakar selama 20minit/180C.

ok siap!!! senang kan? ape lagi..cuba la.. tau tau ;)


No comments:

Post a Comment