13 July 2011

Lelaki Pink atau Merah Jambu


Salam semua... 

PINK dan LELAKI atau LELAKI dan PINK ??? haha, same jek k.


Posted Image
kucing ni pon nak pink gak tau, gegeege =D


Pink atau merah jambu sering membuatkan kebanyakkan lelaki berkerut dan mengeleng, eh yeke?? 
Erm, myb ade sebilangan lah k yg anggap warna pink ni xsesuai dgn jiwa mereka disebabkan pink yg lebih sinonim dengan sifat feminin kaum hawa..  

Menurut sumber, pensyarah fi Lancaster University, Britain, Dr. Verinika Koller mendakwa, masa sebelum perang dunia pertama, warna pink ni sllu di pakaikan kepada kanak2 lelaki tau! Manakala, kanak2 perempuan warna biru. Myb warna merah jambu yg merupakan adek beradek dgn warna merah so, warna ni nampak lebih agresif berbanding biru yg dikaitkan dengan kelembutan seperti lautan dan langit.
Bagaimanapun, keadaan berubah menjadi sebaliknya selepas perang dunia pertama. Para pekerja lelaki mula memakai pakaian bewarna biru, manakala industri pemasaran menggunakan warna pink untuk kaum wanita. 

Sekarang ni kaum lelaki dh mula berjinak dgn warna pink tau, kite leh tengok sendiri kat mana2 pon ade jek lelaki yang menggunakan warna pink. Tak kisahlah..baju ke topi ke jam ke kereta ke...ha, ape lg ek?? 
oklah, dan sebagainye seperti yang korang nampak lah kn.


Zaman sekarang ni dah tak pelik pon kalau lelaki dan pink! kn kn.. Mesej nye senang je, jika kena gaya kaum lelaki boleh nampak macho tau,hee. Seorang lelaki yang memakai warna merah jambu menunjukkan dia seorang yang berkeyakinan dan berani. wiiwwiit! ape lg..guna la warna pink ye.. haha..


Jambu Maharaja Lawak berkeyakinan dengan pink, huu..


David Beckham, hot!


Christiano Ronaldo, pink!


Encik sayang pon nk pink jgk, eheh =P





p/s: Adakah kaum lelaki berani menyahut cabaran memakai warna pink?? hee

3 comments:

  1. Kalau terserempak lelaki pakai baju pink mesti toleh...kagum...hheee

    ReplyDelete
  2. hahahahaa...nak gelak gak kadang2..hehe

    ReplyDelete